بازدید 15381
با تحولات منطقه و جهان

برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض/ سفر بشار اسد به عربستان/  نشست سه جانبه قطر، روسای سازمان سیا و موساد

برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض، سفر بشار اسد به عربستان، نشست سه جانبه قطر، روسای سازمان سیا و موساد، رقابت روسیه و فرانسه بر سر منابع اورانیوم قزاقستان و سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 11 November 2023

برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض/ سفر بشار اسد به عربستان/  نشست سه جانبه قطر، روسای سازمان سیا و موساد

بین الملل تابناک: برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض، سفر بشار اسد به عربستان، نشست سه جانبه قطر، روسای سازمان سیا و موساد، رقابت روسیه و فرانسه بر سر منابع اورانیوم قزاقستان و سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در ریاض 

روز جمعه دهم نوامبر، اتحادیه عرب، اقدام به برگزاری نشست فوق‌العاده در عربستان سعودی برای بحث درباره تداوم بمباران‌ اسرائیل در غزه کرد. 

عربستان سعودی قرار است روز شنبه میزبان نشست دیگری با حضور نمایندگان سازمان همکاری اسلامی باشد که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران نیز در آن حضور خواهد داشت.

اتحادیه عرب یک بلوک منطقه‌ای است که ۲۲ کشور عربی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را شامل می‌شود. سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد و ایران نیز عضو آن است. 

یک روزنامه اماراتی گزارش داد، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب قطعنامه‌ای تنظیم کرده‌اند که خواستار آتش‌بس در غزه شده است. این قطعنامه خواستار انجام رایزنی‌هایی برای ارائه پیشنهادهایی در خصوص آتش‌بس به اسرائیل و آمریکا شده است. 

نشست روز شنبه سازمان همکاری اسلامی بر بحث در خصوص روش‌های متوقف کردن بمباران‌ اسرائیل و ایجاد آتش‌بس متمرکز خواهد بود.

سفر ابراهیم رئیسی به عربستان، اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به عربستان سعودی بعد از عاد‌ی‌سازی روابط میان دو کشور با میانجی‌گری چین خواهد بود. 

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ کودک، سه هزار و ۲۷ زن، و ۶۷۸ هم سالمند هستند.

سفر بشار اسد به عربستان

 بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در زمینه تحولات غزه وارد ریاض پایتخت عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد وارد فرودگاه "خالد بن عبدالعزیز" عربستان شد و قرار است در سفر به عربستان با برخی سران کشورهای اسلامی دیدار کند؛ این نشست به پیشنهاد چند کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 نشست سه جانبه قطر، روسای سازمان سیا و موساد

روسای سیا و موساد به همراه مقامات قطری، طرح پیشنهادی برای آزادی ۱۰ تا ۲۰ اسیر غیرنظامی در ازای توقف سه روزه درگیری و ورود کمک‌ها به غزه را بررسی کردند.

 یک منبع دیپلماتیک آگاه به این مذاکرات به سی ان ان گفت: نشست سه جانبه مقامات قطری و روسای اطلاعات اسرائیل و آمریکا، روز پنجشنبه در دوحه برگزار شد تا درباره آزادی اسرا نزد حماس در ازای وقفه بشردوستانه و ورود کمک‌ها به غزه گفت‌وگو شود.

در دیدار ویلیام برنز، رئیس سیا، دیوید بارنیا، رئیس موساد و مقامات قطری، طرح پیشنهادی برای آزادی ۱۰ تا ۲۰ اسیر غیرنظامی در ازای توقف سه روزه درگیری و ورود کمک‌های بیشتر و تهیه و ارائه لیستی از بازداشت شدگان در نوار غزه توسط حماس مورد بحث قرار گرفت.

سی ان ان روز گذشته به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد، هیچ امکانی برای موافقت اشغالگران با توقف دائمی جنگ، بدون آزادی تعداد زیادی از اسیران وجود ندارد.

مذاکرات چندجانبه، که قطر نقش میانجی کلیدی در آن ایفا می‌کند، هفته‌هاست ادامه دارد و تاکنون چندین ایده را پدید آورده است.

سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که یک مقام صهیونیست گفته، چنانچه اطمینان حاصل شود که حماس در آزادی اسیران جدی است، تل‌آویو آماده توقف جنگ است.

آنچه مشخص نیست، این که اشغالگران تا چه زمانی ممکن است مایل به موافقت با این موضوع باشند و تعداد قابل قبولی از اسیران برای آزادی چقدر است.

پیشتر نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات برای آزادی اسیران نزد حماس از جمله اتباع آمریکایی، در ازای توقف کوتاه عملیات صهیونیست‌ها در غزه در حال انجام است.

روز گذشته نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع آگاه اعلام کرد که قطر تلاش می‌کند در ازای آتش‌بس یک یا دو روزه در نوار غزه، ۱۰ تا ۱۵ اسیر اسرائیلی را که توسط جنبش حماس نگهداری می‌شوند، آزاد کند.

رقابت روسیه و فرانسه بر سر منابع اورانیوم قزاقستان

 الکسی لیخاچف مدیر عامل شرکت دولتی روس‌اتم روسیه درباره تمایل کشورش برای سرمایه‌گذاری در معادن اورانیوم قزاقستان گفت: قزاقستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اورانیوم است. ما با توجه به منافع کشورهای ثالث، دنبال توسعه همکاری‌های خود با قزاقستان هستیم؛ می‌توانیم ائتلاف تشکیل داده و برای تولید اورانیوم در این کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دهم آبان ماه با سفر به قزاقستان و دیدار با قاسم ژومارت توکایف همتای قزاقستانی خود در مورد چشم‌انداز توسعه مشارکت راهبردی دو کشور و همچنین تامین انرژی گفت‌وگو کرده بود. مکرون همچنین روز بعد از آن نیز به ازبکستان سفر کرد و گفت در دیدار با شوکت میرضیایف همتای ازبک، بر سر مشارکت راهبردی توافق کرده است.

این سفر هرچند در رسانه‌ها بیش از هر چیز با عنوان «مشارکت راهبردی» پاریس در آسیای مرکزی معرفی شد، منابع اورانیوم قابل توجه دو کشور مقصد مکرون، در کنار اشاره به افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی، این احتمال را تقویت کرد که فرانسه با از دست دادن منابع اورانیوم غرب آفریقا و به ویژه نیجر، به دنبال منابع تازه‌ای در قاره آسیاست.

سفر رئیس جمهوری چین به آمریکا

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین برای دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود و شرکت در سی‌امین نشست غیررسمی سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) به شهر «سانفرانسیسکو» آمریکا سفر خواهد کرد.

گزارش تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه ۱۹ آبان) گفت: «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری چین به دنبال دعوت «جو بایدن» همتای آمریکایی خود، از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه به شهر «سانفرانسیسکو» آمریکا سفر خواهد کرد.

شی علاوه بر دیدار با بایدن، در سی‌امین نشست غیررسمی سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) نیز مشارکت خواهد داشت.

این سفر زمانی اتفاق می افتد که تنش های سیاسی بین دو کشور سبب شد که بایدن و شی جین پینگ از نوامبر (آبان/ آذر) ۲۰۲۲ تاکنون هیچ تماسی با یکدیگر نداشته‌ باشند.

روابط چین و آمریکا در سال‌های گذشته به دلیل تلاش های دو کشور برای حفظ نفوذ خود در منطقه آسیاپاسیفیک و مناطق دیگر، پر تنش شده است، در حالی که پکن تلاش می‌کند در همکاری با روسیه سلطه آمریکا را کاهش دهد.

تایوان، اختلافات مرزی چین با همسایگان و تحولات خاورمیانه از دیگر مسائلی است که به بروز تنش میان پکن و واشنگتن منجر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۸
سطح مسابقات خیلی بالا بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
حماس کاری کرد که اکنون افکار عمومی دنیا حق دفاع از خود را به اسراییل داده است.
بنابر این نه از سازمان همکاری های اسلامی و نه از بقیه کاری برای متوقف کردن عملیات اسراییل در غزه بر نمی آید. حتی حزب الله هم پشت حماس را خالی کرد.

حماس مانند یک شمع، محکوم به سوختن و تمام شدن است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
سازمان همکاری اسلامی، خودش جمع اضداد است!!!
اعضای مواظب باشند در نشست فردا بین خودشان درگیری و دعوا نشود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
جالب است که رییسی قرار است فردا به کشور گاو شیرده و آل سقوط سفر کند.
فقط کافی است که صحبتهای رییسی در 2 سال پیش در مورد عربستان را در اینترنت مرور کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
خاورمیانه محال است که دوباره خاورمیانه 2 ماه پیش شود.
وزن آنانی که شعارهای آتشین در مورد محو اسراییل می دادند، اکنون معلوم شده است. ماستهای هم کسیه شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
پیرو ترقه بازی حماس در اسراییل،
اکنون خاورمیانه در محاصره نیروهای آمریکا قرار گرفته است. آنانی که رفتن آمریکا و آمدن چین را در خلیج فارس جشن گرفته بودند، ظاهراً باید دوباره با احتیاط کامل
در منطقه رفتار کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
عربستان قطب و محور بی بدیل جهان اسلام است.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
از بنده هم دعوت شد تا به عنوان مهمترین شخص در این مراسم سخنرانی کنم و مدیریت سازمان همکاری کشورهای اسلامی را بدست بگیرم. بنده هم بلحاظ احساس مسولیت و بجهت اشراف کامل به همه مسایل در اثر خواندن هر روزه روزنامه وزین کیهان قبول زحمت نمودم و طی سخنانی در این مجمع یک سوال راهبردی و حساس را مطرح نمودم تا سران کشورهای اسلامی با اندیشیدن به این سوال افق های تازه ای فرا روی ایشان باز شده و مقدمه تحولات مثبتی در منطقه گردد.
اما سوال حساس و کلیدی بنده این بود:
ای عزیزان و سروران محترم آقایان و خانم های سران کشورهای اسلامی آیا شما امروز ناهار خوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
غزه در واقع بخشی از خاک امپراطوری عثمانی است که در اصل شهری است متعلق به کشور اردن
هر گندی درست کردن خودشون برن حلش کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
سازمان همکاری اسلامی باید برقراری روابط اعضای خود با اسراییل را بررسی کند.
ریشه تمام درگیری ها در منطقه خاورمیانه، نبود رابطه سیاسی بین کشورهای این منطقه با اسراییل است.
جنگ و ستیز به هیچ وجه راه حل مشکل فلسطین نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
تو از کجات درآوردی افکهار عمومی دنیا حق دفاع به اسرائیل داده است برعکس افکار جهانی در پنج قاره به شدت علیه جنایت صهیونیستها بسیج شده مردم جهان تمام امپراتوری رسانه اشغالگران رادفن کردنند وجاهت جهانی حماس بیش از گذشته مورد اقبال قرار گرفت
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
قزاقستان
قلب توران
به امید آزادی سایر سرزمینهای ملت تورک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
به 11:16

وقتی در مملکت خودت ، در شهر تهران با 12 میلیون جمعیت، حتی یک تظاهرات 100 هزار نفری هم در حمایت از حماس تا به حال برگزار نشده، ببین وضعیت در کشورهای دیگر چطور است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نعمت نعمت نعمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نعمت قرصاتو سروقت بخور
تبانی بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
مشخصه
یک کشور کوچیک 10 میلیونی
34 روزه 2 میلیارد مسلمون را تحقیر کرده
فقط بیانیه ول می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
دولتهای غرب از جنایاتش حمایت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اون 2 میلیارد هم مثل من و تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اگر همه مثل منوتویند خوب به اندازه طول دماغشون صحبت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نه پس می خواستی اجازه بدن شما بزنید اونم از بمب اتم استفاده کنه بعد دنیای که غربیا برای خودشون ساختنو الود کننین و به کند بکشین
بشار اسد دیگه چرا دعوت شده؟ اون که بیشتر از اسراییل فلسطینی کشته.
کشورهای اسلامی امروز درخواست آتش بس و پذیرش تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین خواهد کرد و ایران و سوریه اسرائیل را بعنوان کشور مستقل قبول و درخواست افتتاح سفارت در اسرائیل دادخواست می‌نویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
ایران هیچگاه چنین تصمیمی نخواهد گرفت شمارش معکوس برای تمام شدن اسرائیل آغاز شده استباطل جولانی دارد ولی نتیجه محتوم آن فنا است
این را هم در نظر بگیر که یک گروه کوچک رزمنده الان ۴۰ روزه که دهن اون کشور ۱۰ میلیونی را صاف کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
کی دهن کی رو صاف کرده ؟
یازده هزار کشته در برابر هزار کشته
این حجم ویرانی
خیلی روتون زیاده شماهاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
با ممنون واکنش مردم جهان باشید که اسرائیل از باز تاب جهانی و برچسب ادمکشی می ترسه والا یک روز میشه غزه را یک روزه لمیزرع کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
حماس حماسه آفریده ولد اسرائیل ها به دست وپا افتاده اند اسرائیل رفتنی است حالا نوچه هاش دست وپا بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نادان غزه شده شبیه هیروشیما
کی دهن کیو صاف کرده؟
مردم اسرائیل دارن کارای روزانشون و انجام میدن
خیلی بیچاره ای که اخبار و از شبکه ۶ دنبال میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
آنچه صاف شده غزه است نه دهن اسراییل حالا تو هم دلخوش باش ما که بخیل نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
مثل مورچه لای ساختمونای غیرنظامی قایم شدن
انتظار داری اسرائیل بزنه کل ساختمونا و غیرنظامی هارو با خاک یکسان کنه؟
مردش هستن از مخفیگاه بیان بیرون تا ببینیم چند مرده علافن؟
علت طولانی شدن جنگ مقاومت جانانه نیست بلکه قایم شدن تو سوراخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
۱۱:۲۳
اگر قرار ب رفتن بود ما بهترین فرصت رو داشتیم ک فقبل از رسیدن ناوهای امریکا اسرائیل رو بزنیم
مشخص شده که نه ما زننده ایم نه اسرائیل نابودشدنی
فریب شعارهارو نخور خیلی چیزا مشخص شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
شما زیاد کیهان می خونی؟؟ یا اشبکه خبر رو زیاد می بینی؟
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
این رو هم در نظر بگیر آقای رزمنده ، که یه بمب کوچیک اتمی میتونی چند صد هزار و یا میلیونها نفرو یهور پودر و خاکستر کنه .
انشالله به امید جنگ جهانی سوم در کل جهان .
آمین
شهرداری شهر راین واقع در استان کرمان در حال نابود کردن بناهای تاریخی این شهر تاریخی است و هیچکس جلویش را نمی‌گیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
این فقط راین نیست که نابود میشه .
کلا همه جا داره نابود میشه
با دلار 52 بشینیم منتظر غزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به ما چه
فقر دریابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
غزه به ما ربطی نداره
غزه کجا بود و چی کار کرد موقع جنگ صدام با ما .
همین الان هم ساکنان غزه صدام رو میپرستن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
برای منم مهم نیست غزه چه خبره چون 4 ساله دارم تلاش میکنم و 10 ساله تمام وقت کار میکنم نتونستم یه خودرو بخرم که زن و بچم در امان باشن حالا رفاه بماند
من غزه نمیشناسم اسرائیل برای من مافیای خودرو هست و مظلوم خودم هستم که از حداقل ها و داشتن ی خودروی معمولی محروم شدم در حالی ک صبح تا شب کار میکنم
امیدواریم یهودیان ایران هم صهیونیسم رامحکوم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
چرا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
همین کار را کردن شما اطلاع ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
حالا شما هی محکوم کنید و بیانیه بدین کیه که شما رو محل بزاره؟
درگیر نشدن در جنگ خوبه ولی انصافا 70 سال ظلم و آواره کردن فلسطینیها جای همدردی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
مقصر خودشونن
زمین هاشون رو نباید میفروختن .
زمیناشون رو فروختن و ریختن توی شکمشون
کباب و بریونی و شاورما و فلافل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
۷۰ سال ظلم ؟
بهترین و بخ روز ترین ماشین های دنیا رو دارن سوار
میشن
توی خونه های ضد زلزله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
به تصاویر غزه نگاه کنید. ساختمان ها و خودروها به مراتب وضعیتی بهتر از تهران ما دارن
تصاویر منتشر شده از کلاس های درس غزه رو ببینید. امکاناتی که در کلاس هست در مدارس بالاشهر ما دیده نمیشه

اگر حماس ترقه بازی نمیکرد غزه نه تنها مظلوم نبود ک شرایطی بهتر از ایران ما داشت. مظلم ما هستیم که داریم فدای سیاست های اشتباه میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
11و10
کلا 3 تا 7 درصد را یهودیها خریدند بقیه تحت حمایت آمریکا و انگلیس اشغال به زور شدند
سلام . تابناک جان پیگیری کردی این 142 نماینده که هفته پیش ثبت نام کردن برای اعزام به غزه . الان حرکت کردن یا نه ؟

اگه آماری داری ممنون میشم اطلاع بدی . سپاس
درجنگ های بی المللی سوئیس همیشه بیطرف بودوبهمین دلیل کشوری که نه نفت داردونه گازداردونه صنعت مهمی دارد درآمد سرانه اش درحد پیشرفته ترین کشورهای دنیا است در درگیری بین اسرائیل زیاده خواه وحماس مسئولین بالای مملکت تااینجا ازنظرسیاسی خوب رفتارکردند ولی بایدآگاه بود چون بیگانگان میخواهند بهرطریق ممکن ماراقاطی نبردکنند مراقب باشیم کسانی که درکشورمسئولیتی ندارندولی دسترسی به رسانه ها وابزار ارتباط جمعی دارند صحبتهائی نکنند که بحساب سیاست مملکت گذارده شود وبهانه بدست آن ازخدابیخبران بیافتد چون جنگ که شروع شدپایانش بکلی نامعلوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
بی طرف نیست . اب زیر کاه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اتفاقا پایانش معلومه
برای همین شما میخواید درگیر جنک نشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اگر افراد انارشیست و هرج و مرج طلب داخلی بگذارند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
سوييس صنعت نداره ؟
بانكدارى
ساعت سازى
نانو تكنولوژى
هواپيماسازى
شكلات و و و
توريسم
مردم روز شنبه خواهند فهمید که جمعه انتخابات برگزار شده است !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
وقت مالیات دادن که رسید یادت باشه خودت خواستی شنبه بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
۱۲:۳۱
برای داغ کردن تنور انتخاباتتون یارانه جواب نداد؟ حربه جدید مالیاته؟
گدایی رای میکنید؟ اینقدر در موضع ضعف قرار گرفتید یعنی؟
به خاطر غزه کل کشور چند میلیون کیلومتر مربعی تعطیل شده و تمام کشور هم و غمش شده غزه تمام کانهای کشور فقط برای غزه تبلیغ می کنند و سیل بی پولی و بدبختی مرد ر را رها کردن. واقعا خیلی خوبیم ها ها. خدایی خود خضرت موسی هم چنین کاری می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
کجا تعطیل شده
بیت المقدس قبله یهودی ها بوده و اون منطقه متعلق به اونهاست و مسلمانان صدر اسلام به زور اونجا را تصاحب کردند و حالا زور یهودی ها زیاد شده و مسلمانان رو بیرون کردند تا بشه وقتی که زور مسلمانان زیاد بشه و دوباره یهودی ها رو بیرون کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
انگلیس به نیابت از کشورهای اروپایی یهودیهارا که عامل بحران بودند بودند در فلسطین اسکان داد
پیش بینی من این است که پس از شکست کامل حماس در غزه، کماندوهای آمریکایی اسماعیل هنیه را در قطر یا هر کشور دیگر دستگیر و برای محاکمه به اسراییل تحویل خواهند داد
کشور ما ایران است و فرهنگ ما نیز آمیخته ای از فرهنگ کهن اهورایی ومهری و دیگر اندیشه هاست، کمی میهن پرست باشید و ایران اهورایی که مادر همه ما است را بیش از این فدایی دشمنان دوست نمای کهن نکنید
به کی باید گفت؟ به چه کسی باید عارض شد
اقا مشکل اصلی ما اسراییل نیست و نه مسیله اسراییل و فلسطین
این یکی از مسایل بزرگ جهان اسلام است و اول از همه
هم مشکل عربستان و اردن و مصر بعد جهان عرب و اهل تسنن بعد از انها به
ما می رسد.
اولین مشکل ما مسیله توسعه اجتماعی و فرهنگیست در سیاست خارجه هم اذربایجان
البته لبنان و عراق و سوریه هم مهمند چون جهان تشیعند
مسیله فلسطین شاید دهمین مسیله ما باشد
این بسیار مهم است چون ممکن است همه اینها فریب باشد
همان بلایی که سر عراق اوردند سر ما بیاورند
حمله حماس مشکوک است به شدت
ممکن است سرنخها به اسراییل برگردد و همه تحریک و نقشه اسراییل باشد
مواظب باشید که اشتباهی اینچنین را حزبالله نکند و حرکات هماهنگ و با نظم وانضباط شیعی باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اینا با حمایت اشتباه و کاسه داغتر از آش شدن هم برای ملت هزینه میتراشن هم از نظر بین المللی در موضع ضعف قرار گرفتن هم حمایت داخلی و مردمی رو از دست دادن
ولی بازم به این سیاست اشتباه پافشاری میکنن
پاسخ بن سلمان درباره سوالی که چرا به حماس کمک نکرد گفت دفعه قبل به درخواست اسماعیل هنینه ۲۵ هزار گوسفند برای مردم غزه دادیم اما اسماعیل هنینه اونا رو به ی تاجر هندی به قیمت ۱ میلیون دلار فروخت و الان چون به کفن خیلی نیاز دارن براشون همون فرستادیم
مردم آزاده جهان به وظیفه حداقلی خود ، در برابر غزه عمل کردند .. نوبت دولت مردان است که ببینیم چه می کنند. و چه پاسخی برای این دنیا و آن دنیای خود آماده کرده اند
کامنت های نوچه های اسرائیلی زیاد شده ؛ نکنه آلبانی دیگه ای افتتاح شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نوچه ها زیاد نشده اند اینها همان مصداق سوره مبارکه حشر هستند که از پشت حصار می جنگند و در موقع عمل هیچ هستند
عرب ها می گویند چون حماس پشتیبان اخوان المسلمین مصر بوده ، باید ازصحنه غزه حذف شود ، البته چون جرات دفاع ندارند بهانه خوبی شد برای آن ها.
مردم ایران برای خوشبختی مردم فلسطین و لبنان باید بد بخت بشوند .
بی کاری .اعتیاد .فساد و فحشا .ناامیدی . و بالا تر از همه بی دینی نتیجه رفتار اسراییل است .
بزن بهادرشان رفت عربستان بشار اسد وارد میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
الان‌ رییسی با چه رویی رفته‌ عربستان ؟؟

بابا. این. گاو شیرده‌
ال سقوط‌
دشمن‌ نمیریان‌ و خاشخچیانها‌
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اژدها وارد ميشود
ياد بروس لى افتادم
حماقت های زیادی باعث شده که کسی برای کشوری مثل ایران تره هم خورد نکنه ، اما قطر بشه بزرگ منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
ایران‌ و سوریه‌ جزء ملل مغلوب هستند
فعلا هیچ کشوری منزوی تر از کشور ما نیست بعد از اتمام جنگ فشار بر ایران بسیار بیشتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
اینطور هم نیست
هر تحلیلی بواسطه اصل استوار دموکراسی حق مسلم خوانندگان محترم تابناک و...است.
ولیکن فراموش نکنید مطابق وعده الهی ظلم پایدار نمی ماند و اسراییل تحت هرشرایطی رفتنی است.
چه برخی از کامنت نویسان خوشبخت شوند وچه متاسف
بدرود
بیش از 9 میلیون فلسطینی به کشورهای دیگه مهاجرت کردن !! از این بیش از 9 میلیون نفر حتی 9 نفر هم به ایران محاجرت نکردن !!! کسی میدونه چرا ؟؟
کسی میدونه سالیانه چند میلیارد دلار و از چه کشورهایی به غزه و حماس کمک مالی میکنن و چه نوع زندگی تو غزه داشتن ؟؟!!!
به نوع ماشینهای مردم غزه که در حال فرار بودن دقت کردید که همه بنز آخرین مدل و .... بودن و یه لگن از ایران خوردو و سایپا توشون نبود !!!!
نظر کشورهای دوست و برادر روسیه و چین در مورد جنایات اسراییل در غزه چیه ؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
به شدددت محکوم کردند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
مخالفند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
آفرین به چین و روسیه که چند بار قطعنامه های به نفع اسرائیل را وتو مردند
لعنت به حکام سیب زمینی فاسد صهیونیستی
مرگ براسرائیل.ثانیا حماس کاری کرد بدون حساب شده وخون هزاران کودک وزن ومردبه زمین ریخته شد.واقعا برنامه ریزی غلط ازآب دراومد تاالان حماس با دستان خودش غزه ومردم غزه راویرانگرونابودکرد.
ایران و فلسطین و مقاومت برنده این جنگ هستند
حتی اگر خوشتان نیاید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست